Monday, August 2, 2010

PETIKAN TERBARU DARIPADA FACEBOOK PERUBATAN JAWI

2hb Ogos 2010

No.1: HPA menyokong Kementrian Pendagangan agar mengenakan hukuman yang berat kepada pengusaha skim cepat kaya kerana ini boleh membinasakan ekonomi sebuah negara. Lagipun skim cepat kaya adalah peniagaan yang dilarang dalam ugama. Haram mereka yang bergiat didalamnya.

No.2: Perubatan Jawi Kini HPA sedang berusaha menyiapkan pusat hatchery nya sendiri dan dijangka tidak lama lagi akan mampu mengeluarkan hampir sejuta ekor ayam/satu pusingan. Tahniah pada team HPA Farm & R&D yang berkerja keras untuk itu.

No.3: Terima kasih pada penternak ayam kg Kulim,Pasir Putih Kelantan atas kesediaan menjadi kumpulan pengeluar ayam organik HPA khusus di Pantai Timur.Semoga bekalan ayam mencukupi InsyaAllah.

No.4: Selamat Datang kumpulan Nasyid UNIC ke HPA semoga kita sinergikan dunia Nasyid dan dunia bisnis menjadi ruang ibadah yang berterusan.

No.5: Perasmian kilang Plastik HPA di Sungai Petani pada 20hb Ogos .InsyaAllah (bersaman dengan majlis buka puasa.)Semua ahli dijemput hadir.

No.6: Majlis perasmian RFC Jitra Kedah pada 15/8/10 .InsyaAllah bersamaan dengan majlis buka puasa . Terima kasih pada semua warga HPA yang menyokong peniagaan HPA walaupun dimana berada.

No.7: Selamat Jalan kepada HPA Raihan ke Irian Jaya membuat persembahan di negeri yang jarang sekali artis mau datang kesana. Inilah Musafir namanya…yang penting seni itu berapa pada tempatnya iaitu hiburan yang tidak melupakan Allah dan Rasul. Teman-teman herbalis HPA di Fak Fak bantu Raihan disana.TK.

No.8: Selepas minum air alkalize kena minum air banyak kerana proses menukar asid dalam badan ke alkali menyebabkan kencing banyak.perlu minum banyak mengelakan kekeringan air.

No.9: Melaka Halal Hub juga akan menjadi pusat pentadbiran baru HPA Zon Selatan.Ini berdasarkan kemudahan yang ada serta pembukaan 2 buah lagi kilang HPA disitu iaitu kilang Kola Radix dan Kilang penapis air.InsyaAllah.

No.10: HPA Halal Mart Putra Jaya sudah siap 50% dijangka akan siap sebelum ramadhan.InsyaAllah.

No.11: Produk dari MHH laris dipasaran MLM HPA.Syukur…jualan HPA Halal Mart di MHH juga turut meningkat. lawatan tidak putus-putus dilakukan oleh agensi kerajaan dan swasta.Urusniaga hampir mencapai satu juta ringgit setelah 4 bulan pertama dibawah HPA.

No.12: Jawi Air Minuman HPA kini ditukar nama “Radix Mineral Water” dengan tudung biru .Status air mineral dari telaga bawah tanah yang di Izinkan oleh KK.

No.13: Rumbungan umrah HPA bulan ramadhan akan bertolak pada 11 ogos ini di pimpin oleh ustaz Jasni dari HPA Ilham Holiday. Doakan untuk mereka dan doakan pula kepada HPA di tanah suci.

No.14: PIC Khas pada 7 dan 8 Ogos akan membincangkan tentang semua produk HPA di Pasaran. Masih lagi dibuka pada semua ahli. daftar segera.

No.15: Hampir 95% cawangan dan HPA Halal Mart mencatat peningkatan jualan pada bulan Julai Peningkatan jualan berlaku hasil PBC yang berterusan dan produk yang kini memenuhi cawangan.Terima kasih pada semua.

No.16 : Jualan RFC Kubang Kerian mengatasi semua jualan RFC ditempat lain dan peningkatan jualan berlaku dalam walaupun hari biasa.