Saturday, March 6, 2010

Antara Ayam dan Telur? - GM AWM

Salam

Tahniah pada semua yang melibatkan diri dan memberikan komitmen dalam usaha perjuangan ekonomi ummah bersama HPA.
Tahniah kerana berjaya menujudkan suatu kesefahaman dalam perjuangan kerana fitrah mengatakan "BERSATU TEGUH BERCERAI ROBOH".
Tahniah kerana kita berjaya menjadikan MLMS HPA lain dari yang lain. Sungguh unik perjuangan kita semua.
Tahniah kita telah berjaya keluar dari bulatan budaya MLM sebelum ini yang selama ini tidak pernah sesiapa berfikir. Mana ada MLM sebelum ini ada Mall, Restoren, Ladang Ayam, Hotel dsbnya.

Syukur pada Allah swt mengurniakan pejuang-pejuang pelbagai ilmu dan kehebatan. Ada yang pakar produk, ada pakar motivasi, ada pakar rawat, ada pakar cari RM.
Maka janganlah kita mengkufuri segala niakmat yang Allah kurniakan kepada kita. Kejayaan HPA membawa maruah ekonomi ummah adalah terletak kepada kita. Perpecahan sama sekali tidak membawa rahmat, malah bala mala petaka akan menimpa kita. Kalaulah pakar-pakar yang dikurniakan oleh Allah ini bertempur, maka yang akan bertepuk tangan adalah nuuuuunnnn jauh di sana(YAHUDI). Yahudi akan berkata "Wahai kawan-kawan lihat di sana mereka bertengkar mana satu yang dulu Ayam atau Telur. Ayuh mari kita hasut mereka ini supaya bertambah parah." Hmmmm... sedihkan????
Justeru wahai kawan-kawan yang ku sayangi. Hentikan isu antara produk dan RM mana satu yang perlu didahulukan. Kalaulah soalan itu ditanyakan kepada saya, maka saya akan jawab " Perjuangan Harus di dahulukan"
SOLAWAT