Thursday, September 10, 2009

BIHUN DAN LAKSA DEKAT KANDANG KHINZIR

Sudah sekian kali kita mendengar hal-hal bagini betapa kesucian produk yang mendapat kelulusan "Halal" di ragukan. Apa solusinya ? selagi kita tidak berani menjadi pengeluar selagi itulah masalah ini tak akan berakhir. Hendak jadi pengeluar pun bukannya mudah bukan soal modal sahaja tetapi bekalan bahan mentah,mesin dan pasaran cukup akan menyebabkan kita berada pada tahap lama . Jadi bagaimana jalan penyelesaianya?

Kena berjuang.......bersungguh-sungguh,tidak boleh main-main supaya HPA benar-benar menjadi pintu keluar pada permasalah ini. Syukur kita dah mula pasarkan mee kuning tapi tak banyak,masih baru ,kena bersabar seperti pemulaan pengeluaran ayam dan ais krim dahulu. Lama-lama akan memenuhi pasaran.

Bagitu juga Kilang Kola radix dah mula beroperasi di Johor sebagai kilang ke 2 HPA bagi keperluan hari raya. InsyaAllah.Kilang ais Krim di Ipoh juga sedang dalam pembesaran dimana penambahan mesin sedang dilakukan. Kilang aiskrim mendapat kelulusan "penal Syariah" sepenuhnya dan penal berpuashati dengan bahan-bahan yang digunakan.

(http://jawiherbshop.blogspot.com)

2 comments:

  1. Syukur alhamdulillah dan Tahniah ! Pengurusan sewajarnya fokus kepada produk yang mempunyai demand yang tinggi. Hingga kini permintaan untuk cecair freesia , kicap manis , air berkabonat untuk aidil fitri cukup tinggi. Sewajarnya tumpuan diberikan untuk mengeluarkan produk yang mempunyai permintaan yang tinggi sebagai strategi untuk meningkatkan jualan dan meningkatkan kepuasan pelanggan dan ahli. Tumpuan pada pembangunan yang menjuruskan kepada kepentingan ahli adalah perlu diutamakan berbanding pembangunan hartanah yang lebih kepada gimik dan gah semata-mata kepada masyarakat berbanding kepada keperluan kepenggunaan dan ahli.

    ReplyDelete
  2. Kepada Allah jua kita bersyukur tempat yang selayaknya kita bersandar dan berserah diri..terima kasih di atas pandangan En Abd Halim..utk mengatasi keperluan air berkabonat kami di pentadbiran kini sedang mengeluarkan produk air berkabonat dlm kuantiti yg byk melalui kilangnya di Masai..insYaALLAH semoga dgn dorongan dan kasih syg Allah masaalah kekurangan bekalan di pasaran akan dapat kita atasi..amin..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.