Friday, June 26, 2009

MASA OPERASI DI CAWANGAN

Saya dapati masih ada cawangan yang tidak faham dengan waktu bekerja sebenar. Berikut adalah garis panduan yang perlu dipatuhi :

Cawangan yang beroperasi 2 shift
  1. Masa bekerja shift pertama : 9.00 pg - 5.00 ptg
  2. Masa bekerja shift kedua : 1.00 tghr - 9.00 mlm

Cawangan yang beroperasi 1 shift

  1. Masa bekerja pertama : 9.00 pg - 5.00 ptg
  2. Masa bekerja kedua : 11.00 pg - 7.00 ptg
Masa pertukaran shift adalah pukul 3.00 ptg untuk kedua-dua masa operasi diatas, dimana staf yang bertugas pada shift/masa pertama hendaklah membuat penyerahan tugas (stok dan tunai) dengan mengisi BORANG PERTUKARAN SHIFT bekerja, dimana staf shift pertama hendaklah mengesahkan penyerahan tugas dan staf shift kedua mengesahkan penerimaan tugas.

Walaubagaimanapun, staf perlu hadir 30 minit lebih awal untuk aktiviti pagi yang telah diwajibkan oleh pihak syarikat iaitu Amalan Bacaan Ma'thurat, Solat Sunat Dhuha dan Pembersihan cawangan. Masih terdapat eksekutif yang belum memberi penekanan ini kepada staf-staf yang lain. Sila ambil perhatian berkaitan perkara ini.

Bagi cawangan yang beroperasi 1 shift (Purata staf 3 orang) hendaklah cuti secara bergilir-gilir dan pastikan tiada staf yang bertugas seorang kecuali terdapat kes-kes kecemasan yang telah dimaklumkan kepada pihak Zon Selatan.

Diharap semua eksekutif memainkan peranan masing-masing untuk memastikan operasi syarikat berjalan lancar.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.